۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۲۱:۳۰

صفایی‌بوشهری:

تکریم خانواده شهدا تکلیف همگانی است

تکریم خانواده شهدا تکلیف همگانی است

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تکریم خانواده شهدا تکلیف همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری عصر سه‌شنبه در دیدار با خانواده شهید شیرعلی جعفری اظهار داشت: با مجاهدت ها و خدماتی که رزمندگان انقلاب اسلامی برای دفاع از مرزهای کشور در جنگ تحمیلی انجام دادند، امروز همه ما وظیفه داریم یادشان را گرامی بداریم و از خانواده هایشان تکریم کنیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به رشادت‌ها و شجاعت‌های فرماندهان ایرانی در عملیات‌های مختلف جنگ تحمیلی، اضافه کرد: خدمتی که شهید چمران به جنگ‌های نامنظم در مناطق زهند، سوسن گرد و بوستان کرد، تاریخی بود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه افزود: دیدار و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران یک وظیفه و تکلیف است که موجب سعادتمندی افراد می شود.

در ابتدای این دیدار بردار شهید شیرعلی جعفری به بیان خاطرات پرداخت و گفت: ما هر سه برادر همزمان با هم به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شدیم و شهید متولد سال 1341 فردی با ایمان و با تقوا و عضو فعال بسیج در پایگاه مقاومت محمدرسول الله بوشهر بود و همچنین وی ضمن اینکه مسئول هیئت مذهبی و عزاداری در محله باغ زهرا بود بعنوان ذاکر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مداحی می کرد.

وی افزود: شهید در سن 18 سالگی در عملیات های مختلف حضور داشتند و در سه مرحله داوطلبانه برای شناسایی و خنثی سازی میدان مین لبیک گفت؛ شهید شیرعلی جعفری در کنار شهید مصطفی چمران و شهید علیرضا ماهینی به عنوان چریک و گروه ضربت جنگ های نامنظم حضور فعال داشت که در عملیات بوستان در تاریخ 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

در ادامه سید حسین صفوی همرزم شهید با بیان اینکه در دو مرحله رزمندگان عضو انجمن فدائیان اسلام بوشهر به جبهه عازم شدند، گفت: 380 نفر در مرحله اول از بوشهر اعزام شدند، که شهیدان پژنگ، محمدی باغملایی و ماهینی با این گروه عازم جبهه نبرد حق علیه باطل شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: سردار شهید علیرضا ماهینی به عنوان مظلوم ترین شهید جنگ های نامنظم بود.
صفوی از چاپ کتابی با نام "مالک اشتر" به منظور پاسداشت رشادت های سردار جنگ های نامنظم شهید علیرضا ماهینی، در بوشهر خبرداد.

در این دیدار حجت الاسلام سید نورالله موسوی نیا مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی مسئول ستاد نمازجمعه بوشهر، صفر آریانپور معاون هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، و سیدطاهره بیگم جاویدی بوشهری مسئول کمیسیون امور بانوان شورای هیئات مذهبی استان بوشهر نیز حضور داشتند

کد خبر 1721829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha